tammikuuta 12, 2011

boohoo

Saara: Joku on saattanu huomata että blogatus mun osalta on ollu aika hiljasta lähiaikoina, mutta ei hätää (ei vai...), oon taas Euroopan mantereella ja voin vihdoin jakaa iloisesti kokemukseni Egyptistä!

Image and video hosting by TinyPic

Ekaks haluan sanoa että tää matka ylitti mun kaikki odotukset.
Rehellisesti sanottuna mua ei hirveesti innostanu lähtä pari viikkoa sitten yhtään mihinkään (ihme suhdesotkua plaaplaa).

Intoilua ei lisännyt matkaseura joka koostui siis mammasta+isästä+pikkuveljestä. Lisäksi halveksin turistirysiä. Myös suomalaisille tyypillinen "olen tyytyväinen kun aurinko paistaa ja on tarpeeksi boozz" suoraan sanottuna oksettaa mua.

Image and video hosting by TinyPic

No niinhän siinä kuitenkin kävi että rakastuin totaalisesti koko maahan ja sen ihmisiin.
Egypti on kehitysmaa, jossa on diktaattori hallitsijana, korruptio jyllää, hygienia on melko suhteellinen käsite ja tasa-arvo, sekä yleisesti ihmisarvo eivät ole länsimaisella tasolla.

Ensishokin jälkeen kuitenkin totuin elämänmenoon siellä niin, että haluan ehdottomasti palata vielä joskus. Jostain syystä täysi vastakohtaisuus Suomeen verrattuna vetoaa.

Image and video hosting by TinyPic

Oma ulosantini kirkuu turistiuttani ja kaupungilla kävellessä ei voi välttyä huutelulta. Haluan kuitenkin painottaa että en koskaan kokenut huutelua negatiivisena.
Ihmiset halusivat aina tietää mistä tulen tai kehua vaaleita hiuksia (ja todennäköisesti myös myydä mahdollisimman paljon matkamuistoroskaa :D). Oon sitä mieltä että jos joku ei pysty ottamaan tälläistä kanssakäymistä kohteliaisuutena tai edes läpällä, niin suosittelen sitten jäämään kotiin ja näyttämään loppuelämänsä siltä niinku olis jääpuikko perseessä.

Image and video hosting by TinyPic

Matkasta en selvinnyt ihan ehjin nahoin: mun iho ei oikein tykänny ihanasta Afrikan auringosta + koipea koristaa tikit koska revin sen meressä johonkin kiveen. Nää asiat ei kuitenkaan haittaa tippaakaan.

Päällimmäisenä mieleen jää vaan kivat kaverit Mustafa the_towel_guy, herra tohtori, Hamdi, anonyymi siivooja ja tietysti Salam. :)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Viimeinen asia jonka Egypti mulle sanoi tuli bussikuskin suusta: PLEASE COME BACK!

Image and video hosting by TinyPic

Sure thing.

4 kommenttia:

Julia kirjoitti...

palmuja <3 niinnii meikä vois sitte lähtee sun kans tonne ens kerralla...

Johanna kirjoitti...

rakastan sun kirjotustyyliä, oot kyllä nokkela nainen ♥ ja hei ketä nuo salamit sun muut on?? ;) nii ja laita kuvia myös susta jos semmosia löytyypi! :)

Saara kirjoitti...

Julia: jooo lähetäänkö heti? mun ei tarvi ostaa ku menolippu

Jossu: voi ihanuus <3 ne on semmosia tyyppejä joita tapasin siellä :)
musta ei kyllä kovin edustavia otoksia löydy mutta voimmää joitaki yrittää kattoa sieltä :D

Julia kirjoitti...

joo lähetään saara heti ku oon tullu rukalta